Zorro

2009-05-18 @ 14:27:21

Jag läste att jag skulle brätta om hur jag återfann Zorro, så här kommer det..

Den första maj upptäckte jag att min älskade katt Zorro (som jag en gång köpt hos djurens vänner) var spårlöst försvunnen.
Vi alla var ute och letade & ropade efter honom men det gav inget resultat. Dagarna gick utan något spår efter Zorro, ju mer tiden gick desto mer trodde Pappa & många andra att det kanske varit räven som tagit honom´eller att han sprungit bort då han ej är kastrerad.
Enligt många skulle jag inte få återse min älskade katt, men jag gav dock aldrig upp hoppet.
 
Den 10 maj fick min honkatt kattungar och man såg utan tvekan att det var Zorro som var pappan, saknaden efter Zorro växte extremt och alla vi här hemma tyckte det var oerhört tråkigt att Zorro inte kunde vara hemma och få se sina små barn.
 
Så den 11 maj lade jag ut en efterlysning på blocket, där jag hade en bild på Zorro och en mycket bra beskrivning av honom.
När annonsen kommit ut dröjde det ca 10 minuter och jag hade tre missade samtal på min mobil.
Jag ringde upp och då svarade en kille :- Är det Camilla.
Jag svarade ja. Han sa då att han hade min katt hemma hos honom.
Dom hade sett annonsen och bilden var identiskt lik den katten dom hade hos sig.
När jag frågade vart dom bodde så fick jag en chock när dom svarade Skövde, och ännu en tillfällighet då det var i just det området jag vill flytta till.
 
Jag och min pappa åkte dit, när vi kom fram kändes det som en evighet innan jag fick se om denna katten var min älskade Zorro. Killen gick och hämtade katten och till min stora lycka kom han med en mycket smal Zorro i sin famn.
Jag fick Zorro i min famn och många glädjetårar kom, jag hade fått tillbaka min älskade Zorro.
 
Det var också en ren tillfällighet att denna snälla familj hade gått in på blocket, de letade efter en husvagn och precis när de hade klickat in på sidan kom Zorros efterlysning upp.
Tack vare blocket & denna snälla familj har ju nu äntligen fått tillbaka min älskade katt. Utan de båda är det ingen som vet när jag hade fått återse honom.
 
Nu har Zorro varit hemma i några dagar, han har ätit upp sig och en en pratglad, gosig, nybliven pappa som har varit så otroligt saknad! Nu lämnar han mig inte ens för en kort stund, ser han mig inte ropar han efter mig tills jag svarar, då kommer han springade nöjd & belåten, han hoppar upp i mitt knä och spinner.
Man ser i hans uttryck att han tycker -"Vad det är skönt att vara hemma, tack matte för du kom och hämtade mig".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback