Rökare "diskrimineras"?

2008-09-13 @ 00:51:10
Nu börjar jag undra på allvar hur en del människor börjar tänka.
Visst jag förstår att man förbjöd rökning på klubbar,fik etc. Då det knappast kan vara trevlig för en icke-rökare att utsättas för så mycket rök.
Sen kom lagen om ex sjukvårdspersonal inte får röka i arbetskläder utan behöver då stämpla ut, som nu lett till hel förbud. Det kan jag på ett sätt förstå, hur trevlig kan det vara att ligga där hur sjuk som helst på sjukhuset och när man väl ska få hjälp så stinker det rök och "bolmar ut rök" ur munnen på sjukvårdspersonalen.

Men nu ska sjukhusen (iaf kss) bli "doft-fritt" detta innebär att även patienterna ska vara "doft-fria" alltså inte lukta rök.
SNÄLLA NÅGON????? När jag låg inne på sjukhuset nu (vilket var ganska länge) så var höjdpunkten att man kunde gå  ner och röka. Något kan man väll få "unna" sig när man har ont?
NEEEJDÅ! Nu ska man ligga där och pinas av både smärta & abstinensbesvär.

Jag tycker fanimig att det har gått för långt nu, sen läste jag i GT att något jäv** pucko tycker att man ska förbjuda försäljning av cigaretter. Man kan ju undra vad din last är? Eller är det någon "felfri" människa kasnke?

Och JA rökning luktar illa, och vissa utsätts för passiv rökning. Så visst vi rökare får ju respektera andra och inte blåsa folk "rakt i ansiktet".

Men att det har blivit sånt här ståhej om rökning gör mig förbannad.
Men visst OKEJ lägg ner kraft på att komma på mer förslag om rökningen och hur den ska undvikas, skit i att det finns andra världsproblem som svält, krig & sjukdomar. När ni ändå skiter i världsproblem så går det lika bra att skita i vad som händer i sverige och dess lagar.

HUVUDSAKEN ÄR JU SOM SAGT VAR RÖKNINGEN! Herregud, att VUXNA människor inte har bättre för sig.

Så nu har jag fått ut mina tankar om röking så nog om det.

take care, byebye

Kommentarer

Postat av: Maaajs!

Hahaha :D

2008-09-13 @ 15:53:59

Postat av: Maaajs!

Hahaha :D

2008-09-13 @ 16:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback