Dedicated to someone special

2008-11-26 @ 20:51:06

Man slutar aldrig att bli förvånad över hur vissa personer är & resonerar. Jag själv är absolut inte felfri, men det är en sak som jag vet. Och det är att jag blir glad för mina vänner skull, det spelar ingen roll om det är något litet eller stort som händer dom, är dom glada blir jag glad. För om man är en riktig vän så vill man alltid sina vänners bästa.
Nu undrar jag en sak, och det är ska man behöva vara "rädd" för att berätta en sak för sina vänner då man vet att dom kommer bli sura. Visst så självklart så spelar det stor roll vad det handlar om, men när det handlar om att man själv är lycklig. Ska inte ens vänner också bli glada då? Istället för att bli "arga"  eller "sura" ??
Detta tycker jag är helt fel, är det någon som inte håller med om detta så tycker jag att ni behöver se över hurdan bra vän ni igentligen är.

Att vara avundsjuk, arg eller sur för att din vän är glad&lycklig, det är för mig helt sjukt. Det handlar inte om vänskap, inom vänskap finns det inte sånna känslor, utan var glad för vad din vän har som just du kanske inte har. Vänta ett tag så kommer du också få det till slut.

Det finns bara en som vet vad detta handlar om nu, och jag tänker inte skriva namnet då det kanske inte är okej för henne att jag skriver detta. Rubriken är till dig, och allt detta handlar om att JAG är hur glad som helst för din skull, huvudsaken är att du mår bra, så länge du gör det så är jag glad.
Det är bara du som vet vad du mår bäst av, då är det inte mer än rätt att du gör det du mår bäst av sötnos.
Vilket val du än gör kommer jag alltid finnas här, och en sak är säker. Jag kommer aldrig bli sur över att du gör ett val som får dig att må bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback