Luciabarn..

2008-12-16 @ 19:11:49
Ännu en helg som är över.
Denna helgen har spenderats hemma, vilket inte alls var fel.
I fredags så njöt jag av ett glas vin samtidigt som jag pratade med Jejja i telefonen i flera timmar, även hon njöt av vin (dock mer än mig).

På lördagskvällen satt jag med mitt kära blogg och gjorde mer skisser, så nu har jag en hel del snygga kläder att sy när jag väl får min symaskin.
Mitt i när jag skissade så kom jag på att min kära granne Martin är ett luciabarn, så jag ringde till honom för att gratta honom. Han hade fest hemma och ville att jag skulle komma. Snäll som jag är så hoppade jag in i duschen och sedan skyndade mig att göra iordning mig. Slog mitt nya personliga rekord med att duscha, sminka mig, föna&platta håret och hitta kläder på ynka 30 min. Inte dåligt det.
Sen var det bara att promenera bort till Martin i kylan och jag kom väl fram när klockan var 22-23.

Väl där senare på kvällen ville en tjej köpa mina använda sockar för 200 kr. Men jag sa genast bestämt nej då jag tycker om mina strumpor.
Efter ett tag blev samma tjej väldigt arg på mig, det kom fram senare att det var svartsjuka som låg bakom. Men hon fick så hon teg till slut.
Tråkigt när det ska behöva bli så, men är man svartsjuk & avundsjuk så är man.

Söndagen började med att jag hade sprängande huvudvärk och jag förstod genast att det inte var baksmällevärk, utan något annat. Minsan var det så, igår kunde jag knappt vrida på huvudet på kvällen och huvudvärken var enorm..
Idag likadant, förutom att det blir värre på kvällarna. Så nu sitter jag här och det ser ut som jag har blivit stelopererad i nacken.. SNYGGT.
Jaja, bara det går över tills på fredag, för då ska jag & Malin dricka min hemmagjorda glögg. Skulle inte vara så roligt om jag såg ut och hade sådan värk då..

Ikväll blir det filmkväll, både bodyguard & titanic på tv:n.. Så jag har bestämt mig för att titta på Bodyguard och när den är slut byter jag till titanic då det bästa är sista timmen i den filmen.
Det bästa med hela bodyguard är låten hela filmen baserar på, av den anledningen då det var en viss person som en gång i tiden sjöng den för mig. Det är en fint minne och det minnet kommer alltid finnas kvar.


Take care, byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback