carpe diem

2011-02-01 @ 21:30:24

Om det är något jag har lärt mig dig senaste året, och blivit.. Så är det optimist! Jag hittade detta på facebook, och det träffar rakt in i mitt hjärta!

There comes a time in life, when you walk away from all the drama and people who create it. Surround yourself with people who make you laugh, forget the bad, and focus on the good. Love the people who treat you right. PRAY for the ones who don't. Life is too short to be anything but HAPPY. Falling down is part of LIFE..Getting back up is LIVING.


Så; Jag är trött på dramaqueens & attention whore.. folk som säger "jag förstår hur det känns" men dom inte har en aning. Folk som inte kan uppskatta det vi har och kommer förlora någon gång - LIVET

Jag är endast med folk som får mig skratta, vem vill tillbringa sin dyrbara tid med någon bitter jävel?

Jag glömmer det dåliga som hänt, focuserar i nuet. "Det som inte dödar, det härdar"

Jag älskar endast dom som får mig att skratta, må bra, och som jag vet alltid finns där! Älska är ett starkt ord som inte används vid onödiga tillfällen, det är något speciellt som man ska sköta om väldigt varsamt.

Be för dom som inte gör det? Jag ber inte.. Utan istället säger jag ; FUCK U ALL   (Som inte behandlar mig väl & folk jag inte tycker om)

Yap, Livet är för kort för att vara allt annat än glad, - en optimistisk vardag!

Faller - Du råkar ut för något som gör att hela din tillvaro faller.. Du vet inte vad som kallas falla tills du är där.
nej, det är inte att mobilen blir stulen, eller att den där snygga killen inte gillar dig! Att falla är så mycket mer, du råkar ut för ett trauma. Du förlorar en närstående, Din pappa stöter bort dig & skaffat en ny familj, dina föräldrar/syskon dör! MEN Hur hemsk jag än må låta; sånt händer! Livet är inte en dans på rosor. Du råkar ut för någon form av fall någon gång under ditt liv. Men nästa gång det händer, så ska du tänka.. Det kunde bli värre.. Det finns alltid dom som har det värre, du kanske är med om en bilolycka och blir helt förlamad, hela din familj kanske dör? Eller.. Tänk på alla som är med i krig!

Att vara stark är inte fysiskt.. Eller jo, det klart det är.. Men inte det jag menar.. Att falla, och sedan ta sig upp ur det.. Det är att vara stark!

Det jag vill förmedla med detta är; VAD GLAD FÖR DET DU HAR!
Sen skiter jag fullständigt i om några blir irriterade.. Vet ni vad? Det rör inte mig i ryggen.. (vilket ni borde fatta efter ni läst vad jag precis skivit.. annars är ni puckade)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback