Born this way

2011-02-22 @ 14:43:47
Lady gagas nya är ju såå bra.. Kommer ni ihåg serien som gick för ett tag sen? Fab 5, introt till den serien tycker jag påminner lite om hennes låt :)

Well, kom precis in. Har varit på en uppfriskande promenad med emser, det tyckte han var jättekul då han fick springa lös.. Självklart så kopplade jag honom så fort det kom någon då det kanske inte är så trevligt att en lös schäfer kommer springandes när man är ute och går. Han är så duktigt min lille älskling.

Nu sitter jag & dricker kaffe, sen ska jag börja måla om min säng & nattduksbord.. Vitt ska det bli :)

Jag trivs med mitt liv just nu, jag är nöjd och glad :) Jag känner hur mycket jag har vuxit i mitt liv, saker & ting förändras.. Man omprioriterar saker  mer, Sånt som var viktigt förut är betydelselöst nu.. Som tex dricka & gå ut på krogen.. Det var jätteviktigt för mig förr.. Förstår verkligen inte vad som är så roligt med det?

Har snart varit nykter i ett år.. Och det är mycket roligt man får se när man går ut nykter.. Folk släpper alla hämningar dom har, Vid sidan av har dom ett städat liv & sina vanliga rutiner.. Sen kommer dom ut på krogen med alkohol i kroppen.. Det är som om dom  går in i en annan värld..
Vad är det som är så roligt med att man gör av med onödigt mycket pengar, blir äckligt odräglig, är ute efter bråk, missuppfattar saker, betéer sig billigt, bjuder ut sig/blottar privata delar av kroppen, Gör saker man ångrar dagen efter.. osv.. Finns sjukt mycket mer..
MEN sen finns det normalt vanligt folk som går ut för att umgås med vänner, träffa nytt folk, dansar & har roligt.. Så jag drar inte alla över en gräns..
Men det odrägliga folket.. Förstår inte nöjet med det hela?

Jag har varit en av dom, men det var när jag var 18-21.. Och det bästa utav allt, jag ryckte upp mig och tog tag i mitt liv :) Växte upp och insåg att livet här såå mycket mer och bättre saker att erbjuda än just krogenlivet..


Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback