Resume av 2008

2008-12-30 @ 22:56:19

Januari

  

Då jag knappt skrivit något om denna månaden så kommer jag inte ihåg så mycket, men det hände lite allt möjligt och inget speciellt. Många tankar gick åt till att tänka vad man gjorde då för exakt ett år sen.


Februari

  

Det var denna månaden jag började tänka extra mycket på att bli au pair, just då så ville jag bara bort från detta land.

Saknaden efter en viss person var mycket stor & tankarna gick runt.

Som vanligt så spenderade jag hjärtans dag utan någon kärlek utan nöjde mig med krogen.

Jag fick en misstänkt propp i armen & spenderade tid på Kss.

Sen kom det bästa, Älskade Casper föddes.


Mars

  

Jag fyllde 19 & fick en tatuering i födelsedagspresent.

Malin skickade ett kort på mig & dregen (där han håller om mig) vilket jag totalt glömt av så jag blev lika glad då som när jag träffade han.

Jag fick träffa Casper på riktigt & till och med kunna peta på den lille stackarn som låg i kuvös.

Jag började smått att träffa en viss kille & fick några överaskningar.

Jag var i gbg och tittade på Hardcore superstar, lillasyster & Crashdiet. Sov över i gbg och dagen efter när vi skulle åka spårvagn till stationen fick Malin böter på 500 kr då vi åkte spårvagn utan att betala.



April

  

Jag opererade bort en leverfläck, samma dag var jag ute på krogen & fick mig ett gott skratt av en vakt som missuppfattat totalt.

Jag & jejja blev osams första & enda gången i vårat vänskaps-liv, som tur var blev vi sams samma  månad.

Jag var på au pair möte & bestämde mig för att inte åka.

Jag köpte mig en hund :D Inte långt efter det blev jag ägare åt mig Fd foderhäst J

Jag förlorade en katt, trodde hon hade smitit sedan trodde jag att djurens vänner hade hittat henne. Till stor besvikelse var det ej min katt.


Maj

  

Var på kennelträff med min hund, där berättade dom att han var för fet (?) Vilket dom senare kom på att det var muskler ist och inte fett. Jag bestämde mig för att träna skydd med min dåvarande valp.

Jag åkte till Djurensvänner och skaffade mig en till Katt, min älskade zorroborro. Innan Zorro hade jag bara kiara & jag hade ingen aning om vad som väntade mig gällande katter...

ALLA prov & inlämningar i skolan blev klara i slutet på denna månaden.


Juni

  

Denna månaden tog jag studenten & gick på min första och enda bal. 13 år i skolan avslutades på en dag, både sorgligt & lyckligt.

Midsommarafton tillbringade jag med tårar, det var då ett år sedan Jonas gick bort.

Det var en lycklig månad samtidigt som det var en oerhört tung månad då många tankar gick till dig & saknaden bara växte sig större.


Juli

  

Jag & Malin åkte till turkiet.

Jag träffade min största rädlsa, såg honom i ögonen och insåg att nu fick jag lite lugn inom mig. Då det i hans ögon stod både ånger & skuldkänslor.

Mina minnen kommer inte försvinna, men jag har nu lärt mig att leva med det.

När jag kom hem hämtade vi två kattungar (som annars skulle avlivas). Jag fick då reda på att vildkatten lagt 4 stycken kattungar i våran lada.

Månaden slutade med att jag & jejja hade krogrunda i skövde, vilket var en av de bästa utgångarna någonsin.


Augusti


Denna månaden började med att jag fick agera undersköterska efter en utgång i skövde (Tur att jag ej drack så mycket den kvällen). Vilket slutade med att killen vill ha med mig in till Kss. Som tack för hjälpen fick jag följa med han hem där han lagade middag åt oss kl 5 - 6 på natten. Det var början på en liten romans, men med min vanliga tur skulle denna killen flytta så romansen tog slut i samband med månaden. Då en kille försvann ur mitt liv kom det in en ny, jag blev officiellt  gudmor till Casper denna månaden :D


September

  

Denna månaden var hopplös. Jag åkte in & ut från sjukhuset flera gånger. Till slut låg jag inne i 2 veckor (permisson på helgen) och blev opererad. Det var det minsta ärret jag har men det var den största smärtan jag någonsin haft. USCH, hoppas att jag aldrig mer får tillbaka sådan smärta.


Oktober

  

Jejja åkte till egypten & jag saknade henne massor.

Det var halloween och mitt sanna jag kom fram, jag var häxa ;)  

Jag skaffade mig en till häst, en fjording vid namn Ploy.

Jag fick åka ambulans in till kss då jag fick en armbåge i min mage.. Vad jag tyckte om mitt bemötande kan ni läsa under rubriken "trött".


November

  

Jejja kom hem och jag blev glad som få.

Hon hade inflyttningsfest i sin lägenhet.

Denna månaden fick jag reda på en sak som verkligen värmde i mitt hjärta.


December


Denna månaden kom jag på vad jag verkligen vill göra, och det är eget klädmärke.

Julafton kom och jag fick den bästa julklappen, en skitgrym symaskin. Första plagget ur Cammiz Design är nu skapat J

Ja, denna månaden hände lite allt möjligt. 

Jag har varit busig, jag har gjort misstag, jag har gjort massa.

Denna månaden har varit riktigt bra.

Nu imorgon är Nyårsafton, den ska firas hemma. Har aldrig ens firat nyår i detta huset så någongång ska vara den första.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback